Monday 19 August 2013

HATIKU KINI TERLUKA

Tidak kisah seberapa banyak sidia menyakiti kita, bila kita sudah cinta kita tetap menyayanginya dan memperdulikanya walaupun kita tahu apa yang berlaku

Kesabaran pasti akan teruji, disaat sidia melukakan hati ini. Adakah aku mampu menghadapinya wahai hati?

Memang sakit bila kita mengetahui kebenarannya, sabar dengan sikapnya, mungkin boleh,tapi sampai bila? sampai bila kita harus bersabar untuk itu? mampukah aku?

Cinta itu memang menyakitkan, untuk memilikinya terlalu banyak kesakitan yang perlu kita lalui untuk memiliki cinta itu. Mampukah aku? mampukah aku mempertahankan cinta ini. Adakah aku sanggup lagi untuk mengejar dan memiliki cinta itu?

Sememangnya benar yang dia katakan,mungkin aku perlu memberi ruang untuknya dan menjaga hati dan perasaannya,tetapi bagaimana pula dengan diri ku?bagaimana pula dengan hati dan perasaanku? dan sampai bila aku mampu mempertahankannya?

Aku sememangnya amat menyayanginya,malah aku terlalu mencintai dirinya, tapi sampai bila? sedangkan aku tahu kelemahan diriku, sampai bila aku mesti bertahan, dan sampai bila aku mampu mempertahankannya.

Tak sanggup rasanya untuk aku berbicara tentang rasa cinta ini,sungguh menyakitkan.Tabahlah wahai hati.



1 comment: